Op onze scholen Wat beweegt jouw collega's?

Inspiratie

Hoe houd je je werk interessant, relevant en passend bij jouw unieke talent? Dat lees je op Jij&OOZ, waar je alle informatie over werken bij OOZ bij elkaar hebt én waar je je kunt laten inspireren over je carrière bij OOZ.

Abdelhafid El Haddad vertelt: het belang van het Ouderpunt

Abdelhafid El Haddad is mediator bij het Ouderpunt, en verzorgt in- en externe voorlichting voor leerlingen en ouders. ...

Lees meer >

De Oekraïense school: directeur Leonie Hercules vertelt

Leonie Hercules is schoolleider op de Oekraïense school, die binnenkort zal stoppen. Ze vertelt wat zij hebben bereikt. ...

Lees meer >

‘Klaar is Kees!’: het verhaal van Kees Elsinga

Kees Elsinga gaat na een lange carrière in het onderwijs en bij OOZ, op 16 april met pensioen. Lees hier zijn verhaal. ...

Lees meer >

Van juf naar directeur: het verhaal van Anette Gerrits

Anette Gerrits is ruim 2 jaar directeur van obs de Parkschool. Hoe voelt zij zich op 'haar' school? ...

Lees meer >

Valentijnsdag: Ontmoet deze vier ‘OO-setjes’

Het is Valentijnsdag bij OOZ. Vier koppels waarvan beide partners bij OOZ werken ('OO-setjes') vertellen hun verhaal. ...

Lees meer >

Een hart voor onderwijs: het verhaal van Ankie van der Werf

Ankie van der Werf werkt al haar hele loopbaan in het onderwijs, en gaat in 2024 met pensioen. Wat is haar verhaal? ...

Lees meer >

Ervaringen van een conciërge: Daniël Schuuring

Daniël Schuuring is conciërge op de Ambelt, locatie Herfterlaan, waar zowel so als vso leerlingen zitten. ...

Lees meer >

Ervaringen van een conciërge: Marco Verwer

Marco Verwer is conciërge op het Gymnasium Celeanum. Vanuit zijn rollen ondersteunt hij de school met veel plezier. ...

Lees meer >

Ervaringen van een conciërge: Annemieke Bakker

Annemieke Bakker is conciërge op twee OOZ-scholen. Ze houdt van de afwisseling en vrijheid die ze hier heeft. ...

Lees meer >

OOZ verwelkomt nieuwe collega’s

Ieder jaar verwelkomt OOZ nieuwe collega’s tijdens een speciaal voor hen georganiseerde introductiebijeenkomst. ...

Lees meer >

Mooi verbindingsproject: leerlingen leren over NAH

Ingrid Pieksma heeft een verbindend project opgezet tussen leerlingen en mensen met NAH (niet-aangeboren hersenletsel). ...

Lees meer >

Van het bankwezen naar de schoolbanken

Margreet Rooth stapte vanuit het bankwezen over naar het onderwijs. Ze werkt nu op het Zeven Linden College. ...

Lees meer >

Van juf naar directeur: het verhaal van Aafke Straat

Aafke Straat is sinds vorig jaar de nieuwe directeur van OBS De Toonladder. Hoe ervaart zij deze rol én deze school? ...

Lees meer >

Ervaringen van een invalleerkracht: Ingrid Diepman

Ingrid Diepman werkt bij de flexpool van OOZ als invalleerkracht voor de onder- en bovenbouw. Hoe ervaart zij dat werk? ...

Lees meer >

Darja Dikkers: de startende starterscoach bij OOZ

Darja Dikkers is starterscoach bij OOZ, en begeleidt startende leerkrachten. Hoe zij die rol vormgeeft lees je hier. ...

Lees meer >

Ervaringen van een invalleerkracht: Helma van Veen

Helma van Veen is één van de leerkrachten bij de OOZ flexpool. Zij geeft les aan de kleuterklassen. Hoe ervaart ze dit? ...

Lees meer >

Van leerling naar leerkracht op dezelfde school

Sefa Kafali begon als leerling op OBS De Springplank, en is daar nu zelf leerkracht. Lees hier zijn verhaal. ...

Lees meer >

Ervaringen van een invalleerkracht: Mart Jansen

Mart Jansen is invalleerkracht bij de OOZ flexpool, en geeft les aan groep 1 t/m 8. Hoe ervaart hij dit? ...

Lees meer >

Werken binnen speciaal onderwijs: Sietske Boeschoten vertelt

Sietske Boeschoten vertelt over de overstap van het Gymnasium Celeanum naar de Ambelt die ze vorig jaar maakte. ...

Lees meer >

Ervaringen van een invalleerkracht: Emma van Dijken

Emma van Dijken werkt vanuit de flexpool als invalleerkracht op verschillende OOZ-scholen, hoe ervaart zij dit werk? ...

Lees meer >

‘Ervaren beginner’ Sven Metsemakers maakt zijn droom waar

Sven Metsemakers maakte binnen OOZ de overstap van directeur naar wiskundedocent. Lees hoe hij zijn droom waarmaakt! ...

Lees meer >

Van regulier naar speciaal onderwijs, hoe gaat dat?

OOZ-collega Monika Hirtl maakte de overstap van regulier naar speciaal onderwijs. Hoe heeft zij dit ervaren? ...

Lees meer >

Werken op de Oekraïense School

Op onze Oekraïense school werken Nederlandse en Oekraïense leerkrachten samen als duo. Hoe is het om daar les te geven? ...

Lees meer >

Gestart in het voortgezet onderwijs, hoe is dat?

Gijs Koetsenruijter en Manon Appelmelk vertellen over hun werk bij OOZ. ...

Lees meer >

Hoe is het om te starten in het primair onderwijs?

Thoos Postema en Mark Slagman vertellen over hun start bij OOZ. ...

Lees meer >

Stage lopen bij OOZ

Ben je op zoek naar een stageplek? Bij OOZ is er heel veel mogelijk! ...

Lees meer >

Derkien Boers gaat als zij-instromer voor haar onderwijsdroom

Vroeger als klein meisje wilde ze al juf worden. Nu maakt ze dit waar als zij-instromer ...

Lees meer >

Petra en Marjolein hebben samen één baan

Petra en Marjolein vullen samen één baan in bij De Twijn. Hoe doen ze dat? En wat betekent het in de dagelijkse praktijk ...

Lees meer >

Janet zorgt dat het onderwijs lekker loopt!

Janet Visser zorgt ervoor dat het onderwijs op rolletjes loopt. Wat zou OOZ zijn zonder deze veelzijdige duizendpoot? ...

Lees meer >

Tom Versteeg over eigenaarschap

Binnen OOZ kent eigenaarschap vele vormen. Hoe doen ze dat bij Van der Capellen? Tom Versteeg vertelt... ...

Lees meer >